Máte e-shop a vše si vyřizujete sami? Neustále ladíte proces logistiky a topíte balením objednávek a jejich rozesíláním nespočet hodin času? Co kdyby to raději dělal někdo, kdo se na to přímo specializuje? Pojďme se podívat, jak taková spolupráce funguje a co vám může přinést.

Vyrazila jsem za majitelem společnosti ELMS service s.r.o. Dominikem Formánkem, který dává obchodníkům prostor pro rozvoj podnikání. Jak to dělá? Se svým týmem zajišťuje skladování a rozesílání zboží. Dokáže poslat skoro cokoliv, od korálků až po sedací soupravy. Díky tomu mají jeho zákazníci čas a energii rozvíjet svůj byznys a posouvat ho dál. Anebo si klidně odjet na dovolenou aniž by museli e-shop zavřít, pozastavit či najít za sebe dočasnou náhradu.

S touto společností mám i osobní zkušenost, protože jsem se před časem stala spoluautorkou knihy Jídelníčky na hubnutí a její logistika je zajišťována právě odtud. Nikdy jsem tu však nebyla, a tak jsem si řekla, že není nadto si udělat výlet a na vlastní oči vidět, jak jim místní proces frčí, nasát atmosféru a nahlédnout pod pokličku.

Dominik nikomu nic netají. Pokud máte zájem o spolupráci, můžete se domluvit na osobní návštěvě i vy. Kromě zázemí a místnosti pro přípravu zásilek, uvidíte i řadu všemožných skladů, které jsou plně uzpůsobeny skladovanému zboží. Výjimkou není ani chlazená místnost, kde se nyní nacházejí třeba výborné čokolády. Musela jsem se držet, abych se na ně nevrhla. 

Jaké největší benefity vám spolupráce přinese?

  • Rychlost odeslání zásilek – objednávky, které se přenesou do ELMS do 14:00 v pracovní den, ještě ten samý den odejdou. Během vánoc je uzávěrka prodloužena do 17:00. Díky tomu, má zákazník své zboží již druhý den. 
  • Pětihvězdičkové balení – všechny zásilky jsou baleny tak, aby se nepoškodily a k tomu ještě dobře vypadaly.
  • Nezáleží, kde vaši zákazníci bydlí – ELMS rozesílá zásilky nejen po ČR, ale i po Evropě a leteckou expresní dopravou do celého světa.

A to není vše. Ti, kteří logistiku přenechali Dominikovi a uvolnili si tak ruce pro rozvoj svého podnikání a podpoře prodeje, zaznamenávají až 30% nárůst prodejů. Dále již nebudete muset své zboží skladovat doma či u známých a příbuzných a tím získáte více klidu i v této oblasti.

Pro jaké zákazníky jsou služby určeny?

Od jednotlivců, kteří napsali třeba jen jednu knihu až po větší e-shopy s různorodým sortimentem. Během prohlídky jsem narazila na korálky, knihy, potraviny, trička, drogistické zboží, ale i sedačky do obýváku. Mezi velmi zajímavou zkušenost považují rozesílání čerstvého ovoce, které sebou nese řadu specifik. Velmi zajímavým doplněním je i možnost odesílání nebezpečného zboží (certifikace IATA DGR). 

Jediné, co tato firma nenabízí je rozesílání masa (včetně žrádla pro psy), alkoholu, tabáku.

Co budete potřebovat k zahájení spolupráce?

Dokáží napojit jakýkoli e-shop, který je běžně využíván českými obchodníky. Díky tomu se objednávky automaticky přenášejí a vy „nic neřešíte“. Případně je možnost i zadávat objednávky ručně. Doporučuji však jít raději cestou automatizace a neztrácet čas s ručním zadáváním. To si můžete nechat na nestandardní situace, kterými mohou být objednávky, které se ve vašem e-shopu neobjeví.

Veškeré informace o zahájení a následné spolupráci najdete detailně popsané na jejich stránkách.

K jakým informacím budete mít přístup?

Součástí systému je:

  • Přehled o objednávkách a zásilkách s přehlednými statusy, díky kterým vždy víte, co se s vaším zbožím zrovna děje.
  • Přehled o skladových zásobách dle jednotlivých produktů s možností stáhnout si jejich přehled ve formátu csv či xls.
  • Dostupnost skladových dokladů.
  • Přehled statistik a reportů.

Pokud si někdo zásilku nevyzvedne, dostanete o tom zprávu emailem a sami rozhodnete, zda má být znovu zaslána či nikoli. Pokud znovu, stačí jen upravit status v systému a je to.

V případě zásilek, které se vrátí z důvodu poškození, dostanete nejen zprávu, ale i fotografii s poškozením a rozhodnete, jak dál s tímto zbožím naložit.

A tak budete mít neustále přehled, co se s vaším zbožím děje, i když už ho nebudete mít na očích.

Tak co? Pořád si ještě myslíte, že si musíte vše dělat sami? Že to přece zas tolik práce není a o Vánocích se váš obývák promění v neuvěřitelný chaos, kdy vyrábíte, balíte, posíláte a nevíte kam skočit? Zkuste se na chvíli zastavit a uvědomte si, kolik času tímto získáte a co všechno byste díky tomu mohli stihnout.

Pokud váháte, zda to má pro vás smysl či ne a chcete nezávislý pohled, dejte mi vědět. Podíváme se na to společně a vymyslíme nejlepší řešení právě pro vás.